Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


1451-0619. tétel

2014.11.19

19.) Hollandiából érkezett csoportja részére mutassa be röviden a mai magyar társadalom fő jellemzőit! Milyen tényezők befolyásolják a magyar embereket utazási döntéseikben? Milyen szerepet játszanak a motivációk a turisztikai kereslet alakulásában? Melyek Európa legvonzóbb turisztikai területei a magyar utasok számára? Egyik utasa kisebb reklamációval fordul Önhöz az utazás során. Hallgassa meg az utas észrevételét és nyugtassa meg! Készítsen szövegszerkesztővel egy rövid feljegyzést magyar nyelven a saját maga és az utazási iroda referense számára!

Információtartalom vázlata

-        A mai magyar társadalom fő jellemzői

-        Az utazási döntéseket befolyásoló tényezők

-        Motivációk a turisztikai kereslet alakulásában

-        Európa legvonzóbb turisztikai területei

-        Reklamáció kezelése

 

-        A mai magyar társadalom fő jellemzői

A nyolcvanas években: tömegjelleg, alacsony költségszint, tranzitutasok nagy száma, hiányos és korszerűtlen infrastruktúra, a szállodai férőhelyek száma alacsony, a belföldi turizmus visszaesett.

 

-        Az utazási döntéseket befolyásoló tényezők

-         fejlettség

-         infrastruktúra

-         földrajzi fekvés

-         éghajlati felvés

-         van-e specifikuma

-         kereslet / kínálat / ár

 

-        Motivációk a turisztikai kereslet alakulásában

Leglényegesebb motivációk:

- fizikai motívumok: üdülés, gyógyulás, sportturizmus
- pszichikai motívumok: környezetváltozás miatti igény
- emberi kapcsolatokból erdő motívumok: család, rokonság meglátogatása
- kulturális motívumok: művészeti, tudományos, idegen nyelvek tanulása
- vakációs és hivatásturizmus

 

-        Európa legvonzóbb turisztikai területei

Tengerpartok, hegyvidékek, fővárosok, Forma 1, fesztiválok, kegyhelyek,

 

-        Reklamáció kezelése

1. A reklamáló felvetést feltétlenül fogadnunk kell.
2. Ha lehet, izoláljuk a reklamálót, hívjuk félre.
3. empatizáljunk, azaz éljük át a helyzetét
4. nyugodt, türelmes figyelés, a reklamáció pontos megismerése
5. tegyünk fel kérdéseket = érdekeljen a probléma
6. ne okítsuk meg a reklamálót, ne szégyenítsük meg soha
7. ha lehet az intézkedés azonnal és az utas előtt történjen
8. fontos az utóellenőrzés

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.