Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


1448-06 Kommunikációs tevékenység kidolgozott tételek

2014.11.19

1. tétel:

Ön a Ferihegyi repülőtéren fogadja a Finnországból négynapos budapesti programra érkező turistákat.

Legfontosabb tennivalók a csoporttal történő találkozáskor:

-         a repülőtér érkezési várócsarnokában, a tranzitkijárat előtt várja utasait

-         ellenőrzi a hordárokat

-         a tábla felmutatásával összegyűjti a csoport tagjait

-         megvárja, míg mindenki kiérkezett, és a csomagjuk rendben van

-         megkeresi a csoport vezetőjét, a partner utazási iroda megbízottját, egyezteti vele a létszámot és a további programot

-         üdvözli utasait és az autóbuszhoz kíséri őket

Teendők az autóbuszba való beszálláskor és az autóbuszban:

-         a csomagokat az autóbusz mellé rakatja utasaival, és mindenki csak akkor száll fel, amikor a gépkocsivezető már berakta csomagját a csomagtartóba

-         hordárok igénybevétele esetében a csomagok lerakodása után vagy készpénzzel fizet, vagy csak aláírásával igazolja a szolgáltatás igénybevételét

-         a csomag kezelése a gépkocsivezető feladata

-         ha már mindenki a buszban ül, néhány kedves informálódó mondat után üdvözli a csoportot az utazási iroda és a maga nevében

-         bemutatkozik és bemutatja a gépkocsivezetőt (először teljes néven, majd úgy, ahogy szólíthatják)

-         röviden tájékoztatja őket a várható programról, a szállodáig tartó út időtartamáról

  Bemutatkozás idegen nyelven:

 

2. tétel:

Ön a repülőtérről kb. 20 percre található szállodába kíséri görög vendégeit.

Legfontosabb információk a transzfer alatt:

-         meddig fog tartani az út a szállodához

-         általános programismertetés, illetve az aznapi program részletes bemutatása

-         általános adatok a városról, az út során érintett látnivalók tájékoztató jellegű említése

-         helyi idő egyeztetése

-         pénzváltás, árfolyamok (fekete pénzváltás árnyoldalaira felhívni a figyelmet)

-         üzletek nyitva tartása, árak

-         képeslapok, bélyegek ára belföldre és külföldre

-         közlekedési lehetőség a szállodától, autóbusz- és metrójegyek ára

-         a szálloda elhelyezkedése a városban, ingyenes és csak térítés ellenében igénybe vehető szolgáltatásai, stb.

-         felhívni az utasok figyelmét a biztonságra, értékeik, útlevelük óvására

Tájékoztatás idegen nyelven:

 

3. tétel:

A transzfer megérkezése után a szálloda előtt találkozik a német turistacsoporttal.

Tájékoztatás a bejelentkezésről:

-         a szobák szállodán belüli elhelyezkedéséről

-         tájékoztatás a szálloda szolgáltatásairól (nyitva tartás, ingyenes-e vagy sem)
térítés ellenében igénybe vehető szolgáltatások: telefon, Internet, fax, videó, szobaszervíz, mosatás
a szálloda területén működő külső szolgáltatások: fodrász, kozmetikus, virágüzlet

-         felhívni a figyelmet a televízió szolgáltatásra (mi nem ingyenes)

-         milyen szám tárcsázásával lehet a szobából a városba telefonálni

-         figyelmeztetni a minibár „veszélyeire"

-         széf használata

-         szobakulcs vagy kulcskártya és a szobakártya használata
(szobakártya: erre adják ki a recepción a szobakulcsot, a reggelinél ez szolgál igazolásként

-         a szobák elfoglalásának és elhagyásának időpontja

Tájékoztatás idegen nyelven a szálloda szolgáltatásairól:

 

4. tétel:

A csoportképzés feladata az idegenvezető számára a találkozás első pillanatával kezdődik.

Példák a csoport formálására:

-         Már a buszba való beszálláskor meg lehet mondani, lesznek-e problémás utasok, kik lesznek a hangadók, sokat kell-e majd a lelkük ápolásával foglalkozni.

-         Bizonyos embertípusok mindenütt előfordulnak, kezelésüket el kell sajátítani.

-         Szangvinikus (kifelé forduló, beszédes, nyitott) ember a csoport aktív tagja lehet.

-         Kolerikus (harcos, szívós, uralkodó) típusú embert ha megnyeri az idegenvezető, akkor sokban lehet a segítségére.

-         Melankolikus (búskomor, zárkózott, visszahúzódó) személyiségű ember nehéz eset, mert nehezen nyílik meg.

-         Flegmatikus (lomha, érdektelen) ember együttműködésre alkalmas, de nem kezdeményező, nehéz lelkesíteni.

Csoport-típusok:

-         kor szerint csoportosított
50 felettiek: vezetés stílusa, utazás tökéletes lebonyolítása
31-50: érthető, részletes magyarázatok
15-30: élményszerű vezetési stílus

-         érdeklődési kör szerint (kulturális, sport, üzleti stb)
hölgyprogramok résztvevői

-         összeszokott csapat (pl osztály, klubtagok, munkatársak), vagy egyéni utasok

Bemutatkozás a csoportnak idegen nyelven:

 

5. tétel:

Önt egy francia csoport 5 napos magyarországi idegenvezetésére kérték fel.

Szempontok a felkészülésre a csoport fogadásához:

-         Az úti program tanulmányozása (programfüzet programja, vagy referens által elkészített forgatókönyv)
Átgondolja a látványosságokat, amik útközben előfordulhatnak.

-         Tartalmi és módszertani-technikai felkészülés (útleírások, útikönyvek beszerzése)
Várostérképek, templomok és épületek, ásatási területek térképei.
Internet, helyszínek bejárása.

-         Időbeli beosztás, tervezés
Megbecsülni az időszükségletet, rögzíteni az indulási időpontot, meghatározni a séták időtartamát, eldönteni hol lesz pihenő és ebédszünet, stb.

-         Nyelvi felkészülés

-         Ismeretek aktualizálása, folyamatos önképzés

Az információszerzés szerepe az idegenvezető tevékenységében:

Munkája tartalmi minőségét állandóan javítsa és ismereteit napra készen tartsa. Otthoni könyvtár folyamatos bővítése.

Legfontosabb felkészülési szempontok:

-         Történelmi múlt, jelen.

-         Statisztikai adatok gyűjtése.

-         Oktatásügy, szociális, egészségügyi helyzet.

-         Művészet.

-         Politikai, vallási helyzet

-         Gazdasági helyzet

-         Néprajz, jellegzetes néphagyományok és szokások

-         Kiemelkedő alkotók művészeti és kulturális események

-         Viselkedési szokások

-         Közlekedés

-         Emberek mentalitása, szokások, előírások

-         Földrajz, természeti adottságok

-         Híres emberek

-         Kiemelkedő attrakciók

-         Étel és italfogyasztási szokások, gasztronómiai különlegességek

-         Gazdasági, történelmi, kulturális kapcsolatok, párhuzamok az adott országgal

Legfontosabb felkészülési szempontok idegen nyelven:

 

6. tétel:

Ön az első idegenvezetése során olyan visszajelzéseket kap, miszerint a gondolatvezetése és a beszédtempója az előadások során megnehezíti a megértést.

Az utasok figyelemfelkeltésének eszközei:

A beszéd:

-         Legyen az előadásnak magja, világos vonalvezetése. Nem szabad elkalandozni.

-         Annyi hangerőt kell használni, amekkora a tér, érthetően kell beszélni

-         Fontos a kiejtés.

-         Magasabb fekvésű hang tisztább kiejtést eredményez.

-         Fontos a hangsúlyozás, nyomatékot ad a mondanivalónknak.

-         Szünetekre szükség van.

-         Érdekes beszéd: élmények, emlékek, történetek, mai események, humor.

-         Ne legyen egyforma erejű a hang, az altatólag hat.

-         Hatásos mozdulatok, gesztusok használata, testtartás.

Lépések a beszédkészség javításának érdekében:

-         Olvassunk hangosan

-         Tanuljunk verseket

-         Mindig ügyelni az érthető kiejtésre

-         Bővíteni kell a szókincset, tökéletesíteni a kifejezési formákat, élvezetesebbé tenni az emberi beszédet.

Az önismeret fontossága idegen nyelven:

 

7. tétel:

Városnézés közben német utasa egy szerencsétlen lépés következtében eltörte a lábát.

Szükséges intézkedések:

Teendők nem várt esetekben:

-         a beteget minél előbb lássa orvos

-         szállodában a recepció segítsége - értesítik a szálló orvosát

-         segítsünk a betegnek kiváltani a gyógyszerét

Feladatok a kórházba kísérés során:

-         értesíteni kell a biztosítótársaság nemzetközi központját, vagy a kórház maga veszi fel a kapcsolatot a társasággal

-         tájékozódni kell, van-e a betegnek biztosítása

-         ha fizetnie kell a kezelésért, segítenie kell ennek intézésében

-         ha a beteg nem tud továbbutazni a csoporttal, a kórház intézi a haza utat
értesíteni a konzulátust, súlyos esetben a referenst

-         jegyzőkönyvet kell felvetetni

Feladat a csoport többi tagjával,

Utasbiztosítással kapcsolatos tudnivalók ismertetése:

-         a részvételi díj tartalmaz betegség-, baleset- és poggyászbiztosítást.

-         az utasbiztosítás az idegenvezetőt is térítésmentesen megilleti.

-         a biztosítási kötvényt mindig magukkal kell vinni

-         sürgősségi orvosi vizsgálat, gyógykezelés, orvosi rendelvényre gyógyszer,
fájdalomcsökkentő fogászat, baleset miatti szemüveg pótlás, 
sürgős szülészeti ellátás

-         baleset: min. 10 napot meghaladó munkaképtelenséget, 
állandó megrokkanást, vagy 1 éven belüli halált okozó

-         poggyász: jegyzőkönyvileg bejelentett ellopás, megsemmisülés, sérülés
késésre nem

Munkabiztonsági előírások ismerete:

Utas megnyugtatása idegen nyelven:

 

8. tétel:

Szeged belvárosában egy fakultatív program után találkozik a csoporttal a megbeszélt helyen. 2 ember nem érkezett vissza.

Teendők az adott váratlan helyzetben:

Teendők nem várt helyzetekben:

Udvariasan, határozottan kell reagálni, azonnal keresni kell a lehetséges megoldást.

Feladatok elveszett utas esetén:

-         egy-két olyan személy indul keresésére, akik ismerik - egyeztetni, hogy meghatározott időpontban térjenek vissza a buszhoz (ha nem találták meg, akkor is).

-         nem szabad továbbutazni, amíg meg nincs a teljes létszám

-         a szállással azonos helyen 10-15 percig kell várni az utasokra
kérni mindenkit, hogy szóljon, ha nem akar visszatérni a csoporthoz

Feladat a csoport többi tagjával:

-         ne induljon el több vendég a keresésükre,

-         a többieket egyben tartani

Kellemetlen esetek elkerülésének módja:

-         szabadidő adása előtt pontosan egyeztetni kell a továbbindulás időpontját

-         pontosan meg kell adni a parkolóhely nevét, jellegzetes épületet, hogy tájékozódni lehessen.

-         A szálláshely címét és megközelítését meg kell adni

A csoport többi tagjának tájékoztatása idegen nyelven:

 

9. tétel:

Idegenvezetés közben azt tapasztalja, hogy az egyik utas folyamatosan belebeszél, beleköt a mondandójába és megjegyzéseket tesz.

Tennivaló ebben a szituációban:

-         érdemes feladatot adni az ilyen típusnak, időben le kell kapcsolni. Kezeléséhez lehet a csoport segítségét is kérni.

Vendégek típusai, típusok kezelésének eszközei:

Parancsolási vágy, igény a középpontba kerülésre

Fokozott figyelem, oldani a feszültségét. Meg kell nyerni magunknak, segíthet a csoport összetartásában. Összekötő kapocs lehet a csoport és az idegenvezető között.

Titkolózó, külön utakon járó

Sértő megnyilvánulásait ki kell védeni. Humorral lehet enyhíteni megnyilvánulásait.

Zavaró közbeszóló, belekérdező

Érdemes feladatot adni az ilyen típusnak, időben le kell kapcsolni. Kezeléséhez lehet a csoport segítségét is kérni.

Állandó késés, figyelmezte-tések semmibe vétele

Fokozott figyelmet igényel.

Önérvényesítés, párhuzamos idegenvezetés

Partnerként kezelni a legjobb, feladatokat bízni rá, amik kielégítik szereplési vágyát.

Segítőkész, mindig az idegenvezető körül téblábol

Alkalmi munkákat bízni rá.

Akadékoskodó, aki mindent jobban tud

Jó esetben az utasok ellene fordulnak és kiközösítik.

Kényszerű hasonlítgató, mindenről negatívan gondolkodik

 

Gőgös, nagyképű, semmi nem jó neki

Kezdeményezzünk beszélgetést vele, kérjük ki a véleményét.

Kényszeres ismerkedő

El kell utasítani, hogy friss ismerőseit magával hozza.

Kleptomán

Diszkréten kezelni.

Szemtelen, kellemetlenkedő

Határozott magatartással sakkban tartani.

A fenti helyzet kezelése idegen nyelven:

 

10. tétel:

Önnek az a feladata, hogy megszervezzen egy fakultatív hajókirándulást, visegrádi városnézéssel, lovagi bemutatóval.

Általános és speciális feladatok a szervezés során:

Az idegenvezető felkészülése:

-         tájékozódás a program menetéről

-         a táj vagy vidék néprajzi, táji adottságai

-         felkészülni az út során érintett látnivalókról

-         speciális nyelvi kifejezések

-         menüvel kapcsolatos információk beszerzése, gasztronómiai érdekességek összegyűjtése

-         megtervezni az egyes helyszíneken eltölthető időt

-         indulás előtt egyeztetni az autóbusz vezetőjével

A csoport felkészítése, tájékoztatása:

-         az utazás várható időtartama

-         a program előzetes bemutatása, időtartama

-         öltözködéssel kapcsolatos információk

-         hívjuk fel a figyelmüket a balesetveszélyekre

-         utasok tájékoztatása a visszaérkezés időpontjáról
az útvonalról
a megállások helyéről, idejéről
milyen programokon vesznek majd részt

Tájékoztatás a programról idegen nyelven:

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.